EURO BUSINESS SLOVAKIA

aby Vaše podnikanie prosperovalo

SEO na druhý pokus

Mám stránku, ktorá bola nedávno optimalizovaná pre SEO. Môžem ešte niečo spraviť, aby som dosiahol ešte lepšie výsledky pri vyhľadávaní?
Rozhodne áno. SEO totiž neznamená jednorázovú úpravu stránky. Veľa ľudí si myslí, že keď si dajú optimalizovať svoju stránku, majú problém s vyhľadávaním vyriešený. Majú pravdu v tom, že spravili prvý veľký krok. Za týmto krokom by ale mali nasledovať ďalšie kroky, na ktoré sa väčšinou zabúda, alebo sa im nevenuje patričná pozornosť.

Čo musím teda spraviť?
Kľúčové slovo je BLOG. Inak povedané, obsah stránky by ste mali neustále obohacovať o nové informácie. Tento krok vnímajú vyhľadávače ako Vašu aktivitu a pre nich je to signál, že stránke “žije”, že je pravidelne aktualizovaná. Jedna z možností ako pridávať nový obsah, je práve forma blogu. Touto cestou by ste mohli napríklad informovať verejnosť o aktualitách, o nových ponukách, akciách, či o úspešne dokončených projektoch, alebo o Vašich plánoch a víziách budúcnosti. Kľúčovým momentom je pravidelnosť. Za postačujúce sa považuje mesačne aspoň raz aktualizovať stránku, aspoň jedným príspevkom do blogu.

Nemám blog, ako sa to robí?
Ak Vaša stránke nie je postavená na nejakom CMS systéme, potom aktualizáciu obsahu môže vykonať len programátor. V praxi to znamená čas - kontaktovať programátora, vysvetliť mu čo chcete, kým si on nájde čas, nebodaj ste sa na prvý pokus nedorozumeli… a čas letí. Istejšie je také riešenie, keď Vy máte možnosť priamo publikovať príspevky na stránku (ako Facebook). Toto všetko ponúka práve blog.
Na doplnenie: CMS sú techniky tvorby webu, vďaka ktorým Vy sami si môžete upravovať obsah webu. Výroba webu na báze CMS je náročnejšia a drahšia, na druhej strane máte kontrolu nad jej obsahom. Odporúča sa pre firmy a organizácie, kde sa často mení obsah. V tomto prípade ale nesmieme zabudnúť, že najlepšie je mať na to vlastného človeka, ktorý sa o to stará. Príkladom môže byť stránka mesta (obce), alebo eshop, či škola.
Príklad: aj keď ste napríklad lekár, alebo právnik a poviete si, že tu nie je priestor s čím obohatiť obsahovú časť stránky, veď máte uvedený predmet činnosti, kontakt a to stačí… Áno, to sú základne informácie pre verejnosť, ale určite sa nájdu aj vo Vašom prípade momenty, na ktoré ste hrdý a nemusíte byť vždy skromný… Jednoducho sa o tieto momenty / úspechy môžete podeliť s verejnosťou cez blog, alebo aj cez sociálne siete (najlepšie oboje). Takto si Vás bude verejnosť vnímať ako aktívnu firmu a Google je na tom podobne :) Bude Vám za to prideľovať body a zvyšovať Váš kredit, čo v konečnom dôsledku znamená popredné umiestnenie vo vyhľadávacej sieti.

Záver:
Ak ste doteraz zanedbávali pravidelne aktualizovať Vašu stránku, tak práve teraz nadišiel ten správny čas. Požiadajte svojho programátora (správcu stránky) aby Vám pridal možnosť blogovania, kde budete môcť pridávať nové informácie a obrázky. Uvidíte, jedným rázom ožije Vaša stránka! Ak máte záujem o vytvorenie blogu, môžete sa obrátiť aj na nás. Máme niekoľko overených systémov, ktoré sa ovládajú veľmi jednoducho.

Ešte jedna dobá rada:
Facebook. V podstate je to blog, ktorý je zadarmo a jeho dosah viete aj kontrolovať. Odporúčame Vám založiť si aj Facebook stránku, ktorú bezpodmienečne prepojte s Vašou webstránkou. A opäť ste spravili ďalší významný krok na poli SEO, ktorý je navyše zadarmo (ak nepočítame čas).