EURO BUSINESS SLOVAKIA

aby Vaše podnikanie prosperovalo

Potrebujem SEO?

Je to otázka, s ktorou sa stretávame v poslednej dobe častejšie.. Preto sme sa rozhodli, že sa Vám pokúsime celú problematiku priblížiť čo najzrozumiteľnejšie, odbremeniť výklad od odborných pojmov a popísať ju jazykom bežného používateľa internetu.

Mám stránku, čo ďalej?
V dnešnej dobe vyrobiť peknú stránku, ktorá je aj technicky dokonalá, už nie je problém.
Problém nastáva vtedy, keď zistíte, že Váš biznis vďaka novej webstránke nenapreduje takým tempom, ako ste si to predstavovali. Google síce Vašu stránku nájde, no neponúka ju na prvej stránke vyhľadávania, ale na niektorej ďalšej stránke, kam už návštevníci zriedkavejšie chodia… Ale Vy by ste radšej videli odkaz na Vašu stránke hneď na prvej stránke vyhľadávanie, najlepšie pred Vašou konkurenciou!

Prečo nie som na prvej pozícii?
V ďalšom texte sa budeme zaoberať s vyhľadávačom Google, ale princípy, ktoré tu odznejú, takisto platia aj pre iné vyhľadávačoch. Takže späť ku Google. Google hodnotí každú stránku, vrátane Vašej ak, že jej pridelí jej body. Pri vyhľadávaní potom ponúka stránky s najvyšším bodovým hodnotením (výnimkou sú platené reklamy - tzv. Google Ads služba). Ak má Vaša stránka málo bodov, určite nebudete medzi prvými nájdenými stránkami...

Kto hodnotí moju stránku?
Sú to programy, tzv. roboti, ktorí nepretržite “čítajú” internet. V určitých intervaloch prezerajú aj Vašu stránku a podľa toho čo tam nájdu, pridelia jej body. Pozor, nie sú to ľudia, ale inteligentné programy, ktoré nevnímajú grafický dizajn Vašej stránky, ale skôr iné veci. Tých vecí je samozrejme viac.

Čo sa “boduje”?
V prvom rade sa oplatí spomenúť obsah stránky, to znamená text. Na základe toho pozná Google, o čom pojednáva Vaša stránka. Podobne sleduje aj použité obrázky, aj keď ich obsah nerozoznáva, ale snaží sa ich triediť podľa popisu (pokiaľ ich máte vyplnené). Boduje sa samozrejme aj technické prevedenie stránky - t.j. programový kód stránky. Nesmie sa zabudnúť ani na mobilné zariadenia a tablety. Ak je stránka technicky pripravená na korektné zobrazovanie aj na týchto zariadeniach (odborne sa to nazýva responzívny dizajn), potom získate ďalšie body. Ďalej sa hodnotí “vek” stránky. Stránky, ktoré už existujú niekoľko rokov, majú vyššiu dôveryhodnosť, ako novovzniknutá stránka. Ďalej sa berú do úvahy odkazy na Vašu stránku - t.j. kto a koľkokrát spomína Vašu stránku na internete, či sa na ňu odkazuje.
Google pridáva extra body ak máte na stránke blog, kde sa pravidelne publikujú informácie. Podobne, ak máte stránku prepojenú na sociálne siete (napr. Facebook), alebo ak publikujete nejaké videá, to všetko zvyšuje hodnotenie Vašej stránky.
Existujú aj ďalšie faktory a samotný spôsob hodnotenia stránok je pomerne zložitý a dokonca veľa činiteľov je utajovaných samotným Googlem.

Čo to všetko znamená pre mňa?
Ak poznáte aspoň základné princípy hodnotenia stránok, potom jednoducho povedané stačí stránku upraviť (prepísať) tak, aby sa robotom Google maximálne “páčila” a aby ste dostali čo najvyšší počet bodov.

Ako a kde začať?
Ak sa do toho pustíte, zaberie Vám to určite veľa času. Musíte preniknúť do zákulisných tajomstiev internetu, čo trvá určitý čas. Preto, ak chcete doraziť do cieľa čo najrýchlejšie, potom to zverte nejakej firme, týmu odborníkov, ktorí sa vyslovenie špecializujú tejto problematike. Samozrejme, môžete sa obrátiť aj priamo na nás :)

Koľko trvá optimalizovať moju stránku pre SEO?
Závisí to od viacerých činiteľov ako je rozsah stránky, technické prevedenie a ďalšie. Vo všeobecnosti platí, že čím je stránka staršia, bude mať viacej “nedostatkov” z pohľadu dnešných trendov. Preto v takomto prípade sa oplatí postaviť si novú stránku. Je to niečo podobné, ako keď chcete moderné, trendové šaty. Staré šaty sa dajú celkom šikovne upraviť, ale budú to stále len staré, ktorých úprava môže stáť niekedy aj viac, ako kúpa nových.
Skrátene - sú situácie, keď je časovo aj peňažne je výhodnejšie investovať do výroby novej stránky, než plátať starý web. V dnešnej dobe je už dobrým zvykom tvoriť weby, ktoré sú optimalizované pre vyhľadávače a mobilné zariadenia.
Ak zmýšľate podobne a chcete si “preklopiť” starý web do moderné vzhľadu s podporou pre mobilné zariadenia a hlavne pre vyhľadávače, môžete sa obrátiť priamo na nás :)

Čo môžem očakávať od optimalizácie mojej stránky?
Najprv prezradíme, že čo nefunguje: to sú okamžité výsledky. Treba si uvedomiť, že Google potrebuje čas, kým zmeny vykonané na Vašej stránke zapracuje do svojho hodnotenia. Preto vždy upozorňujeme, že SEO je investícia do budúcnosti. Výsledky sú merateľné niekedy po troch až štyroch mesiacoch.

Nechcem toľko čakať, existuje niečo rýchlejšie?
Áno, to je platená reklama firmy Google, tzv. služba Adwords. Za určitý poplatok bude Vaša stránka na nejaký čas umiestnená na prvej stránke vyhľadávania.

Je to drahé?
Ako sa to vezme. Závisí to od “mohutnosti” reklamnej kampane a samozrejme aj od toho, či je Vaša stránka optimalizovaná. Vo všeobecnosti platí, že cena reklamy optimalizovanej stránky je nižšia, než reklama neoptimalizovanej stránky. Inzercia cez Adwords je rozhodne účinnejšia a lacnejšia, než inzercia v papierovej podobe.
Samotná problematika Adwordsu je dosť rozsiahla a odporúčame ju zveriť odborníkom.
Naša firma sa dlhodobo špecializuje na reklamu cez službu Adwords, sme certifikovaným partnerom firmy Google. Ak sa potrebujete poradiť, alebo spravovať reklamné kampane Adwords, neváhajte a kontaktujte nás.

Záver
Po prečítaní týchto riadkov by ste si mali zapamätať hlavne nasledovné:
- Google hodnotí, t.j. boduje Vašu stránku
- kto má viac bodov, ten je na prvej stránke vyhľadávania
- mali by ste spraviť všetko pre to, aby ste získali čo najviac bodov - to sa nazýva SEO
- dá sa to dosiahnuť tak, že Vaša stránka bude upravená podľa “gusta” Google
- táto úprava je pomerne náročná, je to úloha skôr pre profesionálov
- mali by ste si uvedomiť, že výsledky SEO sa dostavia až po niekoľkých mesiacoch, je to investícia do budúcnosti
- riešenie, ktoré prinesie okamžité výsledky, sa nazýva Adwords, čo je platená reklama a jej ceny sú celkom priaznivé v porovnaní s inými marketingovými nástrojmi
- investícia do SEO sa Vám určite vráti, akurát musíte byť trpezlivý a na webstránke musíte pracovať nepretržite.
- niekedy je výhodnejšie preklopiť starý web do moderného vzhľadu, než opravovať starý web, čím získate moderný vzhľad, SEO a responzívny dizajn.